Marketing Webbureau

3 grunde til hvorfor virksomhedsejere tror, de IKKE har brug for en hjemmeside

online hjemmeside

Der er mange grunde til at små virksomheder tror, ​​at de ikke har brug for en professionel hjemmeside. Mange af disse grunde ser ud til at give god mening, fordi de gør det nemmere for en virksomhed at komme i gang. Der er dog ét problem. Ingen af ​​dem er rigtig sande.

Det kan være lettere at springe et par trin over. Det kan være sjovere at lave de dele, du nyder. Men dårlig strategisk planlægning og mangel på passende markedsføring er to af de største årsager til, at mange nystartede virksomheder fejler inden for de første par måneder.

De fleste virksomhedsejere ved faktisk, at de har brug for en hjemmeside. De ved bare ikke, hvordan de skal gøre det. Eller de mener ikke de har budgettet til at hyre et webbureau.

Det minder meget om branding på mange måder. Virksomhedsejere ved, at branding er den rigtige ting at gøre. Alligevel ender de stadig ofte med at lave deres eget logo selv eller finde et på nettet. De ignorerer at definere et unikt salgsstrategi, og dermed generelt diskonterer værdien af ​​branding.

Hvorfor gør virksomhedsejere dette? Hvorfor ignorerer de kritiske brikker i puslespillet som at have en professionel hjemmeside og branding? For det meste er det mangel på erfaring eller forståelse til hvordan, og hvorfor disse elementer er afgørende for at drive en virksomhed.

hjemmeside kode

Vi ved at det er lettere sagt end gjort at få en hjemmeside. Derfor vil vi gennemgå hvert område. Vi vil forklare, hvorfor det ikke er så slemt som det ser ud til, og hvorfor alternativet er endnu værre.

1. Virksomheden er lige startet og for lille til en hjemmeside

Mange små virksomhedsejere tror ​​at hjemmesider kun er for større virksomheder. Sandheden er at virksomheder i alle størrelser skal have en hjemmeside. Du er aldrig for ny eller for lille til at have en hjemmeside.

Hvorfor ikke oprette en hjemmeside senere?

For det første er alle dine potentielle kunder i disse dage på nettet. Alle dine konkurrenter er sandsynligvis også online med en professionel hjemmeside. Hvis du planlægger at konkurrere og få disse kunder, bliver du nødt til at oprette en hjemmeside til din virksomhed tidligt som muligt i processen.

At tænke på, at du vil oprette en hjemmeside senere, når du først er mere succesfuld, er en forældet idé. Kunder stoler på dit websted og andre oplysninger, de finder online. Det er med til at afgøre om de overhovedet vil handle med dig eller ej. Hvis de ikke kan finde disse oplysninger fra dig, ender de sandsynligvis et andet sted på nettet, dermed finder en af dine konkurrenter at købe fra.

Husk på, at udsættelse sjældent hjælper. Det forsinker bare det uundgåelige. Det bedste scenario er at virksomheden lykkes, men går glip af potentielle kunder. Det værste scenario er at virksomheden fejler, men ville have haft succes med en digital tilstedeværelse.

Det er for dyrt at købe en professionel hjemmesider

De fleste nye virksomhedsejere forstår ikke priser på websteder. Det er fordi det er kompliceret at finde ud af, hvor meget en hjemmeside skal koste. Der er mange faktorer, herunder projektets kompleksitet og hjemmesidedesignernes færdigheder.

Nogle websteder koster faktisk over 50.000 kr. Heldigvis, hvis du driver en lille lokal virksomhed, vil din hjemmeside sandsynligvis være væsentligt billigere. De fleste små virksomheder kan få en flot professionel hjemmeside for et par tusinde kr.

Hvis du har brug for noget skræddersyet, kan det komme op i de par titusinder.

Hvis du får højere tilbud end det, skal du muligvis sikre dig, at du taler med de rigtige webstedsdesignere. Du skal muligvis også sørge for, at du ikke anmoder om et websted, der er mere kompliceret end din virksomheds behov.

Hos MyOnline starter vores priser for en professionel hjemmeside fra 1.995 kr. Her får du alt hvad en nystartet virksomhed har brug for, til at blive synlig online.

Få den rigtige hjemmeside, indenfor din branche og budget

De fleste små virksomheder har ikke brug for super smarte hjemmesider med et større antal funktioner. Overvej hvad din hjemmeside skal indeholde, der direkte vil hjælpe din virksomhed. Hvis budgettet er en stor begrænsning, skal du ikke bede om alle slags fancy funktioner. Hold funktionaliteten enkel. Fokuserer på en enkel brugeroplevelse og et fantastisk design.

Hvis selv det er for dyrt, kan du prøve at lave din egen hjemmeside og spare et par tusind kr. Det er gratis i form af penge. Men overvej mulighedsomkostningerne. Hvad kunne du ellers lave med din tid? Det kan løbe til over 100 timer hvis du skal lære alt fra bunden, og hvis du går i stå, fordi der ikke lige er en tutorial på nettet som viser hvordan, skal du muligvis stadig hyre en ekspert til at hjælpe dig med at færdiggøre dit websted.

I den meget lave ende kan du bruge en hjemmesidebygger til at oprette din egen virksomheds hjemmeside. Du skal stadig bruge tid på at lære at bruge builderen. Du vil også se nærmere på bedste praksis på webstedet. Disse bygherrer har også ofte visse begrænsninger. Men de kan være bedre end ingenting, hvis du virkelig ikke har råd til en professionel at hjælpe. De fleste hjemmesidebyggere koster dog mere pr. måned end en normal hjemmeside for webhosting, så det kan blive dyre i den lange løb.

Der er muligheder derude for enhver type virksomhed for at komme i gang med digital markedsføring med en hjemmeside. Du skal bare finde den hjemmeside, der hjælper dig med at nå dine forretningsmål. Det betyder, at du skal finde en hjemmeside, der matcher dine behov med hensyn til funktionalitet, design og pris.

2. Vil kun bruge sociale medier i stedet for egen hjemmeside

En af de andre ting nogle virksomheder gør, er at kun bruge sociale mediekonti som en hjemmesideerstatning. Måske har en digital marketingguru fortalt dem, at en Facebook-side er alt, hvad de har brug for. Dette er en dårlig idé, og der er et par grunde til hvorfor.

Regler kan ændres på sociale medieplatforme

En grund er at du nu er prisgivet, uanset hvilken platform du bruger. Facebook, Instagram og enhver anden social medieplatform kan til enhver tid ændre reglerne. Og de kan ændre reglerne på måder, der virker lunefulde og vilkårlige.

Virkeligheden er at alle disse platforme er for-profit-selskaber, der ligner din lille virksomhed. De har en pligt over for aktionærerne i deres virksomhed til at maksimere deres profit. Det betyder, at hvis de kan ændre deres platform for at tjene flere penge, vil de sandsynligvis gøre det, uanset hvordan det påvirker din virksomhed negativt.

social media

Det betyder ikke, at du stadig ikke skal bruge disse platforme til din virksomhed. Den bedste løsning ville være at bruge social media, til at arbejde sammen med din hjemmeside. Du skal bare også indse, at medmindre du betaler dem, ligesom med annoncer, har de et meget minimalt incitament til at sikre, at du får tilstrækkelig eksponering.

Organisk rækkevidde falder

I oktober 2021, meddelte Facebook at de ville ændre firmanavn til Meta, platformen har nu justeret sine mål og vision. Ændringen har resulteret i reduceret tidsforbrug på Facebook med millioner af timer om dagen. Siden oktober 2021 og slutningen af oktober 2022, har Metas aktiekurs faldet med mere end 70 %, som nu står som det laveste siden januar 2016.

Det betyder bestemt ikke færre annoncer. Konkurrencen og priser for annoncer er stadig det samme, men det kan betyde mindre organisk rækkevidde for indhold fra brands og andre udgivere. Det betyder, at det bliver sværere og sværere at nå dine følgere uden at bruge penge på sociale medier.

I sidste ende, uden et websted, vil du blive mere og mere adskilt fra dine eksisterende og potentielle kunder.

Sociale medieplatforme er ikke uovervindelige

Facebook og Instagram har før i tiden været nede under en større strømafbrydelse. Hvad sker der, hvis du havde en større meddelelse og ingen anden metode til at nå dine følgere?

Dybest set ville du være uheldig. Dette er endnu en grund til, at konti på sociale medier ikke er et vidundermiddel for digital markedsføring. Du bør stræbe efter at have teknikker og metoder til at nå potentielle kunder, der ikke udelukkende er afhængige af én platform eller én virksomhed.

Det er dog ikke kun at platformen kan gå ned i en dag eller to. Forestil dig, hvis du brugte MySpace i begyndelsen af ​​00’erne. Det virkede som det største sted at være på det tidspunkt, men det varede ikke længe før folk glemte alt om det.

Det samme kan ske med Facebook, Instagram, Twitter, TikTok eller enhver anden social medieplatform. Vil det ske, og hvornår det vil ske for en given platform? Ingen ved det med sikkerhed, men som virksomhedsejer bør du huske på dette.

Stol ikke for meget på en enkelt platform. Brug sociale medieplatforme til at supplere din digitale marketingindsats, herunder din hjemmeside. Hvis en platform går ned eller går ud af drift, vil din virksomhed have større sandsynlighed for at overleve.

Du ejer ikke dine egne data

Problemet er, at du ikke ejer alle dine egne data. Når nogen bliver en følger af dig på en social medieplatform, får du normalt meget lidt individualiseret data om denne person. Dette er af en række årsager, herunder privatliv og sikkerhed, men det har en kæmpe ulempe for dig som virksomhed.

Når du får følgere på Facebook eller Instagram, har du ikke 100 % adgang til dem. Du kan se deres navne på nogle begrænsede måder, men du kan ikke eksportere dem til brug andre steder.

hjemmeside data

For eksempel kan du ikke sende dem alle en e-mail med et nyt produkt, du har lanceret. Du kan ikke engang sende dem alle en gruppebesked på Facebook. Du skal lave et promoveret opslag og betale Facebook for at sikre, at hver af dine følgere til sidst ser det.

Når du ejer din egen hjemmeside, kontrollerer du alle reglerne for, hvor meget information du indsamler. Du kan bruge værktøjer som Google Analytics til at indsamle grundlæggende oplysninger om dine besøgende. Du bestemmer selv hvilke oplysninger du vil indsamle og bruge til din markedsføring.

Det gør du ved at tilføje webformularer til din hjemmeside for at fange specifik information. Formularen kan enten være noget i retning af en kontakt os formular, eller den kan tilbyde noget af værdi i bytte. Dette kan være et abonnement på et nyhedsbrev eller noget trejde.

Du kan normalt ikke gøre denne slags ting på en social medie side. Selv når du kan, kan du ikke nødvendigvis gøre det, som du ønsker, eller den måde der er bedst for din virksomhed. Den eneste idiotsikre måde at indsamle de data, du ønsker, og ejer dem, er med din egen hjemmeside.

Uden en hjemmeside vil begrænse dit brand

Det formindsker også dit brand, og det gør dit brand for afhængig af de sociale medieplatforme, du bruger. Hvis en af ​​disse platforme ændres, kan ændringerne skade dit brand. Eller hvad hvis det utænkelige sker, og din valgte sociale medieplatform lukker ned, som Vine gjorde i 2017.

Tænk på superstærke mærker som Apple, AT&T eller Coca-Cola. Og tænk over, hvem og hvad de er som brands. Hvad er deres brand stemme, og hvordan bruger de det? De bruger alle sociale medier, men de bruger sociale medier til at engagere sig med folk, der allerede er på sociale medier.

De bruger disse platforme til yderligere at øge deres brand-rækkevidde, som er helt adskilt og ikke afhængig af nogen specifik platform. Hvis du besøger Apple.com, linker de ikke engang til deres egne sociale mediekonti. De fleste andre store mærker henviser disse ikoner til sidefoden på deres hjemmeside.

Nu har små virksomheder ikke den samme brand equity som Fortune 500-virksomheder. Derfor bliver du nødt til at gøre nogle af tingene lidt anderledes. Du bør stadig følge deres spor til en vis grad. Byg dit eget brand, både offline og online. Brug derefter sociale medieplatforme til at vokse dit brand.

Du kan ikke være din egen hub

Endelig, hvis det overhovedet er muligt, ønsker du altid at være dit eget virksomhed. Du bruger derefter det meste eller hele din marketingindsats til at drive folk til dit sted. I den fysiske verden kan det betyde, at folk bliver kørt til en butiksfacade. I den digitale markedsføringssfære betyder det, at du skal lede folk til din hjemmeside.

Hvis du regner med, at Facebook eller Instagram er dit omdrejningspunkt, så er du tvunget til at drive folk til din konto på den platform. Dette er ikke nær så stærkt, og du mister også kontrollen. Du er begrænset til, hvad hver platform tillader dig at gøre.

Instagram lader dig for eksempel ikke linke til andre hjemmesider i dine opslag. Det er ikke særlig nyttigt, hvis du vil linke til en artikel i den lokale avis, der omtalte din virksomhed. Du har også begrænset kontrol over, hvordan de præsenterer dine oplysninger. Og som vi nævnte tidligere, kan det ændre sig til enhver tid.

3. Ikke pengene værd

Den tredje grund til, at vi hører fra små virksomhedsejere, er at det bare ikke er prisen værd. De ønsker ikke at spilde penge på digital markedsføring, som at betale for en hjemmeside. De indser, at sociale medier ikke er et ideelt forbindelse, men de accepterer ulemperne eller springer det også over.

Hvorfor hjemmesider og digital markedsføring er pengene værd

En undersøgelse med Google viste hvordan virksomheder bruger digital markedsføring. De fandt ud af, at 38 % af virksomhederne mente, at digital markedsføring “ikke var effektiv for [deres] forretning.” Omvendt mente 38 % på øget salg og omsætning, og 31 % sagde at det forbedrede brandbevidstheden.

Undersøgelsen inddelte virksomheder i fire grupper: grundlæggende, mellemliggende, høj og avanceret. Grupperne var baseret på virksomhedernes niveau af digitale engagement. De nederste 20 % brugte kun traditionel markedsføring og havde ikke hjemmesider. De øverste 20 % brugte alle de mere sofistikerede digitale marketingteknikker.

lav hjemmeside

Undersøgelsen fandt ud af, at det at være i den avancerede gruppe havde enorme fordele end at være i basisgruppen. Den avancerede gruppe af virksomheder:

  • Optjente dobbelt så meget omsætning.
  • Opnåede 4X højere år-til-år omsætningsvækst.
  • Så 6 gange højere beskæftigelsesvækst.

Med denne slags fordele er det klart, at en hjemmeside og anden digital markedsføring er pengene værd. Alligevel viste undersøgelsen, at 80 % af små virksomheder underudnytter digital marketingindsats til deres determinant.

En af deres vigtigste ting var, at disse virksomheder skal starte med at blive informeret om digitale muligheder. De siger, at det er det “vigtige første skridt.”

At have en hjemmeside er det første vigtige skridt til at gå fra det grundlæggende til det mellemliggende trin. Når du har taget det skridt, bliver det nemmere og nemmere at omfavne flere og mere avancerede digitale marketingindsatser.

Muligheder for virksomheder, der stadig synes en hjemmeside ikke er det værd

Nogle virksomhedsejere vil stadig synes, at det ikke er en god idé. Hvad gør disse virksomhedsejere? De springer normalt helt over at engagere sig i digital markedsføring. Eller de ender med at køre digitale marketingkampagner, der genererer meget lavt eller endda negativt investeringsafkast (ROI).

Lad os tage et kig på disse to muligheder, som en virksomhed har, hvis de ikke er villige til at få en hjemmeside.

Spring alt digital markedsføring over

Dette kan virke som en forfærdelig idé, men det kan ofte være den næstbedste mulighed. Dette kan virke som en modstridende idé, og især skørt at komme fra et marketingbureau.

Hvis du ikke vil oprette din egen hjemmeside, bliver det kun en kamp op ad bakke at udvikle succesfulde digitale marketingkampagner. Da du ikke kan styre hele oplevelsen for dine potentielle kunder, bliver det også svært at optimere din indsats. Og det bliver kun sværere, efterhånden som konkurrencen vokser i hvert digitalt markedsføringsområde.

I stedet for at bruge en masse tid og penge på ufuldstændig og tilfældig digital marketingindsats, kan du springe det hele over, samt gøre det absolutte minimum i stedet. Det er ikke noget vi anbefalder, men markedsføring er en investering, og hvis man ikke tror på sin egen investering, så hvorfor spilde tiden på at tænke på det?

Digital markedsføring uden hjemmeside

Den anden mulighed er at investere i andre digitale markedsføringstiltag uden en hjemmeside. At have en hjemmeside er grundlaget for digital markedsføring. Det er virkelig den første ting, du skal gøre efter at have oprettet en digital marketingstrategi. Af den grund er dette en forfærdelig idé af så mange grunde.

Der er selvfølgelig måder at engagere sig i digital markedsføring uden en hjemmeside. Du kan bruge din profil på en social mediekonto som din hub eller destinationsside. Vi diskuterede, hvorfor det er en dårlig idé, men det er muligt.

Du kan også forsøge at drive trafik direkte til en fysisk butiksfacade med digitale annoncer. Du kan gøre dette på sociale medieplatforme. Du kan også angive din fysiske adresse og telefonnummer i digitale annoncer på tværs af internettet.

Hovedproblemet med nogen af ​​disse uortodokse løsninger er, at det vil gøre alt andet vanskeligere. Med alt, hvad du gør online, vil du konkurrere med andre, der har et solidt fundament for digital markedsføring, herunder et websted. Det betyder, at du skal betale mere, og du vil altid være bagud.

Årsager til, at virksomhedsejere tror, ​​de ikke har brug for en hjemmeside

Alle virksomheder har brug for en hjemmeside, og det er noget, du bør få hurtigst muligt. Ideelt set ville du tænke på det, når du opretter din første forretningsplan.

Hvis du ikke er sikker på, hvordan du integrerer din hjemmeside i din plan, kan du overveje at lede efter en digital marketingekspert. De kan sørge for, at dit websted og din digitale markedsføringsindsats får den rette overvejelse den fortjener.

arbejde med hjemmeside

Uanset hvordan du beslutter dig for at fortsætte, så husk at have en hjemmeside er en afgørende del af enhver virksomhed. Tænk på din hjemmeside som en af dine første digitale marketingudgifter. Som sådan burde det virkelig også være en del af marketingbudgettet for din nystartet virksomhed.

Hvis du planlægger at tage digital markedsføring til næste niveau, skal du starte med en hjemmeside. Det vil også øge ROI af dine andre fremtidige digitale marketingkampagner. Forsøg ikke først at springe videre til næste trin, du har virkelig brug for et websted først.

Er du interesseret i hvad en skræddersyet professionel hjemmeside til dig vil koste? Send os detaljer og få et uforpligtende tilbud. Eller måske har du flere spørgsmål til markedsføring m.m. Uanset hvad, kan du altid kontakte os for hjælp og gratis rådgivning. Vi vil meget gerne se, hvad du har at sige!